Oyun sektörü rekor büyüme kaydetti
Dijital ekonominin en hızlı büyüyen alanlarından biri olan oyun sektörü, Avrupa’da yeni bir rekor kırdı. Visa’nın 2024 yılına ait verilerine göre, oyun harcamaları geçtiğimiz yıla oranla yüzde 16,7 artarak seyahat, moda ve eğlence gibi birçok sektörü geride bıraktı.
Türkiye, oyun ekonomisinde lider konumda
Visa’nın sunduğu veriler, Türkiye’nin yüzde 24’lük oyuncu oranıyla Avrupa’da en yüksek paya sahip ülke olduğunu gösterdi. Türkiye’yi yüzde 17 ile Norveç, yüzde 16 ile Danimarka takip etti. Avrupa genelinde ise oyun sektörüne yapılan harcamalar, diğer Visa kullanıcılarının harcama alışkanlıklarına kıyasla büyük bir fark yarattı.
Oyun harcamaları açısından en yüksek paya sahip ülke İspanya olurken, işlem sayısında ise Macaristan öne çıktı. 2024 yılında oyun harcamaları, seyahatten yüzde 60, modadan yüzde 75, tiyatro ve sinemadan ise yüzde 85 daha fazla arttı.
İçerik üreticileri sektörün büyümesini hızlandırıyor
Oyun sektörü sadece tüketici harcamalarıyla değil, içerik üreticilerinin etkisiyle de büyüyor. Verilere göre oyuncuların yüzde 28’i, harcama kararlarında oyun içerik üreticilerinin yönlendirici olduğunu belirtti. Özellikle 18-24 yaş grubundaki gençler, oyun influencer’ları ile güçlü bir bağ kuruyor. Bu yaş grubundaki oyuncuların yüzde 70’i, haftada en az bir kez bir oyun içerik üreticisiyle etkileşime geçiyor.
Visa’nın araştırması, her 10 oyuncudan 3’ünün aktif olarak oyun yayını yaptığını veya oyun içerikleri paylaştığını ortaya koyuyor. İçerik üreticilerinin yarısından fazlası, gelecekte bu alanda profesyonelleşmeyi hedefliyor. Ancak maddi kazanç sağlama konusunda bazı zorluklarla karşılaşıyorlar. Gelir elde edenlerin yüzde 41’i, oyun içerik üretimini bir gelir kaynağı olarak görse de sürdürülebilir bir kazanç modeli oluşturmakta zorlanıyor.
Visa’dan oyun ekonomisine destek
Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, oyun ekosisteminin yalnızca eğlence değil, aynı zamanda küresel bir ekonomi haline geldiğini belirtti. Mümin, oyun sektörünün yaratıcılığı, dijital girişimciliği ve yeni iş modellerini destekleyen büyük bir ekonomi oluşturduğunu vurgulayarak şu açıklamayı yaptı:
“Bu ekosistem her geçen gün teknolojinin sınırlarını daha da ileriye taşırken, küresel ölçekte önemli bir ekonomiyi de oluşturuyor. Oyun ekosistemi artık yalnızca yaratıcılığı değil, aynı zamanda dijital girişimciliği ve yeni iş modellerini de destekleyen dev bir ekonomi haline geldi. Avrupa’daki ‘gamer’lar, özellikle de gençler, bu dijital dünyaya hâkim ve yüksek etkileşime sahip bir demografiyi temsil ediyor. Oyun alanındaki içerik üreticilerin rolü de her geçen gün daha da güçleniyor, ekonomiye olumlu katkılar sunma potansiyelleri artıyor. Visa olarak, bu alandaki içerik üreticilerini güçlendirmeye; güvenli, hızlı ve kolay ödeme çözümlerimizle onları destekleyerek, yaratıcılıklarını özgürce ortaya koymalarını sağlamaya devam edeceğiz.”
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI